Foredrag med Charlotte Stobbe: Den lille sorte – for enker

18/11/2019 kl. 19:30 - 21:00

DK75

Hvordan er det at blive enke i begyndelsen af den tredje forkælede alder, og hvordan genvinder man fodfæstet efter det mareridt, der begynder, når døden åbner døren til ens ægteskab?

Det er nogle af de tanker, som Charlotte Stobbe og fire andre kvinder reflekterer over i Charlotte Stobbes bog, ”Den lille sorte for enker”.

Bogen er en blanding af Charlotte Stobbes egne digte og essays krydret med små interviews med ”min egen lille sorte hær af enker,” som hun kalder dem.

”Det er ikke en selvhjælpsbog, men forskellige nedslag i sorgens svære stunder, med fokus på undren og det IKKE forståelige i døden,” fortæller forfatteren, der fik ideen til bogen, efter sin anden ægtemands død i 2014.

Mandag 18. november fortæller hun om bogen og tankerne bag den i et foredrag på højskolen.

Billetter: Ingen forsalg. Billetter sælges ved døren.

18/11/2019
DK75