Grundlovsmøde i højskolens park

5. juni kl. 14:00 - 16:30

collage med Magnus Heunicke og Merete Pryds Helle

Magnus Heunicke og Merete Pryds Helle er årets talere til højskolens grundlovsmøde

Igen i år er Højskolen Marielyst klar med Falsters største og hyggeligste grundlovsmøde i de skønneste omgivelser i skolens park. Traditionen tro byder vi på grundlovstaler, som i år leveres af miljøminister Magnus Heunicke (S) og forfatter Merete Pryds Helle.

Merete Pryds Helle lægger ud

Forfatter Merete Pryds Helle fik sit gennembrud i 2000 med romanen Fiske i livets flod. I 2017 modtog hun litteraturprisen De Gyldne Laurbær for sin slægtskrønike Folkets Skønhed. Hun har desuden været nomineret til prestigefyldte priser som Weekendavisens Litteraturpris, DR Romanprisen og Politikens Litteraturpris. Merete Pryds Helle holder sin tale kl. 15.00.

Magnus Heunicke runder dagen af

Politiker Magnus Heunicke (S) har været medlem af Folketinget siden 2005. Han er uddannet journalist og har tidligere været transportminister og sundheds- og ældreminister. De fleste husker hans fremtrædende rolle under coronaepidemien.I december 2022 blev han udnævnt til miljøminister. Magnus Heunicke er dagens sidste taler og går på kl. 15.45.

Program for dagen

Kl. 14.00: Parken åbner til musikalsk opvarmning med Maries Mænd
Kl. 14.30: Velkomst ved højskolens forstandere, Malene Bjerre og Jesper Bertelsen
Kl. 15.00: Grundlovstale af forfatter Merete Pryds Helle
Kl. 15.45: Grundlovstale af miljøminister Magnus Heunicke (S)
Kl. 16.30: Tak for i dag

Mellem programpunkterne er der fællessang med Maries Mænd, og i løbet af dagen kan du købe kaffe, te, kage og andre forfriskninger.

Husk noget at sidde på

Pak tæppe eller festivalstole, og få en skøn eftermiddag i højskolens park. Det er gratis at deltage og alle er velkommen. Det er ikke tilladt at medbringe mad og drikke.

5. juni
, , , , , , , ,