Foredrag: Kurs mod et nyt Europa – hvad sker der efter valget?

22/10/2019 kl. 19:30 - 21:30

DK50

Kurs mod et nyt Europa – hvad sker der efter valget? v/ ph.d i statskundskab, Ditte Maria Brasso Sørensen

EU-spørgsmålene er mange og de er store.

Danskernes interesse for EU er støt stigende i takt med at problematikkerne udfolder sig ift. Brexit, massiv immigration, russisk annektering på europæisk fastland, højredrejning og protektionisme, finansskandaler, skattesvig, arbejdstagervilkår og håbet om en bæredygtig verden, som vores børn kan overtage. Efter valget i maj, når et nyt Europa parlament er blevet konstitueret, skal der gøres status på, hvor EU står på en håndfuld af de store spørgsmål. Vær med, når vi skal kigge nærmere på kursen, som det nye parlament sætter for dagordenen i EU.

Ditte Maria Brasso Sørensen er forsker i europæisk demokrati, europæiske politiske grupper, populisme, EU skepticisme, EU parlamentet, EU demokrati, demokratiteori, ideologianalyse og politisk teori.

Arrangeret i samarbejde med Sydfalster Folkeuniversitet.

Entréen på 50,-  kr. betales ved indgangen og inkluderer en forfriskning i pausen.

22/10/2019
DK50