Foredrag: Forskerliv med levende mus og vilde varaner

28/02/2023 kl. 19:30 - 21:00

DK95
Varan i naturen og portræt af biolog Knud Erik Heller

Biolog cand. scient. Knud Erik Heller fortæller vidt og bredt om et forskerliv på en øde ø beliggende i Det Sydkinesiske Hav.

Kom med til en interessant aften, når biolog Knud Erik Heller beretter om et eventyrligt og spændende forskerliv  – bl.a. med løbske mus i laboratoriet og vilde varaner på en øde ø i Det Sydkinesiske Hav.

I løbet af aftenen fortæller han også om sine forskningsresultater inden for stress, depression og hjernestoffer. Undervejs kan du også høre spændende beretninger om dramatiske oplevelser med øens øvrige dyreliv.

Om Knud Erik Heller

Knud Erik Heller er født og opvokset i Nykøbing F. Han er ansat som biolog på Københavns Universitet med speciale i adfærdsforskning og fysiologi. Kombineret med laboratoriearbejdet i Danmark har han udført feltstudier i Malaysia, Cambodia, Nicaragua og Zambia.

Arrangementet er arrangeret i samarbejde med Sydfalster Folkeuniversitet.

Billetter

Billetter til arrangementet koster 95 kr. og inkluderer kaffe og kage i pausen. Du kan købe din billet ved indgangen fra kl. 19.00.

28/02/2023
DK95