Foredrag d. 26. november: Find livets gnist midt i sorgen

26/11/2018 kl. 19:30 - 21:00

DKK50

Hans Marxen har tidligere i år fået udgivet bogen “Livsgnisten”, og som i bogen vil han i foredraget give en række gode råd til at håndtere sorg. For vi er rigtige dårlige til at håndtere sorg i den danske kultur, mener Hans Marxen. Som præst praktiserede han sorgterapi og tog altid ud til sørgende pårørende, uanset om de var medlemmer af Folkekirken eller ej. Tre uger efter et dødsfald i sognet besøgte han konsekvent enker/enkemænd og andre efterladte. De tre uger var valgt med omhu, for Marxens erfaring er, at når der er gået tre uger er tabet for alvor ved at gå op for de efterladte og det er på det tidspunkt, at sorgen er allersværest at håndtere.

Hans Marxen har selv haft tab af elskede tæt inde på livet. Allerede som 38-årig mistede han sin første hustru, som døde af kræft. Og i 2009 mistede han sin anden hustru, der også døde af kræft. Bogen – og foredraget – rummer derfor, udover gode råd, også en række af Hans Marxens egne erfaringer, og som han håber andre kan lære af.

Entréen betales ved indgangen.

26/11/2018
DKK50