Folkekøkken og Foredrag: Ulf Pilgaard: Mit liv som Ulf

28/03/2022 kl. 19:30 - 21:30

DK100 – DK200

UDSOLGT …

Glæd dig til en aften i selskab med Ulf Pilgaard – en af Danmarks mest folkekære revy-stjerner. Efter mere end 50 år som skuespiller, fortæller han nu endelig om sin enestående karriere med foredraget, Mit liv som Ulf, som tager udgangspunkt i bogen af samme navn. I denne medlevende og humoristiske beretning tages du med på en helt unik rejse gennem hans liv og karriere som skuespiller og komiker både på landets teatre og revyscener, i radio og i adskillige film og tv-serier.

I dette foredrag kombinerer Ulf Pilgaard mere end 50 års sjov, revy og teater med fantastisk sjove og tankevækkende anekdoter fra skuespillerverden og historier fra sit eget liv. Ulf tager jer helt tilbage til gennembruddet på morskabsteatret på Frederiksberg, ABC Teatret, de mange forskellige roller på landets teatre og de 40 sæsoner i Cirkusrevyen. Det bliver ikke kedeligt, når foredragsholder Ulf Pilgaard fortæller om sin mangeårige og enestående karriere som skuespiller og revymager.

I foredraget deler Ulf Pilgaard erindringer fra sit liv og tiden før storhedstiden på revyscenen. Det bliver hylende morsomt, når han fortæller om alt fra opvæksten i et præstehjem, sine år på teologistudiet og de tilhørende fester til sin uofficielle komikerdebut som Fedtmule i Magasin. Ulf beretter også om sine parodiseringer på revyscenen, sin satiriske og skånselsløse skuespillerstil og om samarbejdet med blandt andet Dirch Passer, Preben Kaas, Morten Grunwald, Claus Ryskjær og Lisbet Dahl.

Inden foredraget byder Restaurant Sømærket på Torvet i Marielyst på folkekøkken.

Billetter:

Folkekøkken og Foredrag kl. 18.00 på Sømærket og kl. 19.30 på højskolen: 200,- kr. (+ gebyr) | Deadline for billetkøb er på dagen kl. 12.00.

Foredrag kl. 19.30 på højskolen: 100,- kr. (+ gebyr)

Billetter købes via KØB-knappen herunder.

28/03/2022
DK100 – DK200