Folkekøkken og Foredrag: Kasper Støvring

02/09/2019 kl. 18:30 - 21:30

DK100 – DK175

Autoriteten, der vendte tilbage – er overskriften på aftenens foredrag.

Vi har frigjort os fra de gamle autoriteter. Men vi har brug for den rigtige autoritet – i skolen, i samfundet og i hjemmet.

I de sidste mange år har vi hyldet frigørelsen fra såkaldt snærende bånd og den gamle “autoritære” pligtkultur. Men autoritet er aldrig noget, der forsvinder. Den flytter sig bare, og i dag synes vi at lide under dette frisættelsesevangelium: Den nye autoritet påbyder overskridelse, og det udmatter os og gør os ængstelige og urolige.

Er vi i dag begyndt at se et opgør med dogmerne om frigørelse? I f.eks. skolen efterspørges der i stigende grad lærerautoritet, for med den gode autoritet kommer bedre indlæring og paradoksalt nok også mere ansvarlighed.

Hvis du vil spise med til Folkekøkken kl. 18.30, skal billetten købes senest fredag d. 30. august.

Folkekøkken og Foredrag kl. 18.30 175,- kr.

Foredrag kl. 19.30 100,- kr.

Arrangeret i samarbejde med LOF LollandFalster.

Billetter kan købes på højskolens kontor og via KØB-knappen her:

02/09/2019
DK100 – DK175