Foredrag: Ditte Okman

16/11/2020 kl. 19:30 - 21:30

DK100

OBS: FÆLLESSPISNINGEN “FOLKEKØKKEN” ER AFLYST – I FÅR PENGENE RETUR VED ANKOMST. Mundbind skal bæres overalt på højskolen, undtagen når man sidder ned.

Mød Danmarks ubestridte sladder-dronning Ditte Okman.

Journalist og radiovært Ditte Okman er kendt som en person, der siger det, mange andre tænker, men ikke tør formulere. Med knivskarp analytisk evne og uden så meget filter skærer hun igennem alle forsøg på spin, hykleri og bortforklaringer. Politisk korrekthed giver hun ikke meget for.

Som radiovært er hun bedst kendt som vært på det populære sladderprogram ”Det, vi taler om”, hvor hun og hendes panel gennemgår ugens begivenheder og taler lige ud af posen. Med mere end 250.000 lyttere – live, på Facebook og streams hver uge ligger programmet i toppen over mest streamede radioprogrammer i landet.

I 2019 debuterede Ditte Okman som forfatter med bogen #tyndogrig, hvor læserne møder hende præcis, som hun er.
Mandag 16. november giver hun sit foredrag om sladder på Højskolen Marielyst.

Der er masser af myter om sladderbranchen. Ditte Okman kender dem alle sammen og giver et blik bag kulisserne fra en af journalistikkens mest udskældte brancher. Men er sladderjournalistikken egentlig så anderledes end den såkaldt ”seriøse” af slagsen? Ditte Okman forklarer gerne, hvorfor hun mener, sladder har en rolle at spille i samfundet. Og hun er ikke nærig med at dele ud af de mange saftige anekdoter om de kendte, som hun har samlet op gennem årene.

Ditte Okmans baggrund er både blandet og overraskende. Hun har studeret semitisk filologi på Københavns Universitet og har arbejdet for den israelske sikkerhedstjeneste. Siden journalistuddannelsen fra RUC har hun beskæftiget sig med journalistik i vidt forskellige brancher: Hun har arbejdet for Venstres pressetjeneste, SE og HØR, Ekstra Bladet og Radio24syv. Efter radioens lukning streamer BT hendes radioprogram ”Det vi taler om”.

Arrangeret i samarbejde med LOF Guldborgsund.

Foredrag kl. 19.30: 100,- kr. + gebyr

Billetter købes via højskolens kontor og KØB-knappen her:

16/11/2020
DK100