Foredrag: Mit liv som forfatter

09/11/2020 kl. 19:30 - 21:00

DKK75

OBS: Mundbind skal bæres overalt på højskolen, undtagen når man sidder ned.

Frederik Schütt debuterede som forfatter i september 2019. Her udkom han med bogen “Løgnhistorier” og fulgte op med en to’er, “Vandvejen til Månen” i juni 2020. Bø­gerne er en klokke­klar kærlig­hedser­klæring til Syd­havsøerne. Velkommen ind i et univers, hvor ting sjældent er helt som for­ventet. Der er gys, romantik, kugleskørt, hjer­te­varmt, even­tyrligt og en lille smule lum­mert.

Gennem en række små fraktale fabler tager bøgerne os ud på en veloplagt odysse rundt på Lolland og i nærmeste omegn. Det hele er skrevet, så den lollandske dialekt skinner klart igennem, men for de ikke-indfødte er der både en vej­ledning og en mini-ordbog in­klu­deret.

Frederiks histo­rier skifter retning igen og igen og er befolket af dyr og andre væ­se­ner med skæve personligheder. Histo­rierne har kort sagt et lidt fri­gjort forhold til vir­keligheden.

Bøgerne er begge illustreret af dygtige lokale kunstnere, der leverer vidt forskellige fortolk­ninger af Frederiks uforudsigelige histo­ri­er.

Digte

Sammen med “Vandvejen til Månen” udkom også digtsamlingen “Forårsfornøjet” – en begejstring over tredive forskellige sider af foråret.

Både flere digte og historier om Sydhavsøerne finder løbende dagens lys og bliver en naturlig del af det repertoire, som Frederik møder sit publikum med.

I sit foredrag på højskolen fortæller Frederik Schütt om sin passion for at skrive, om arbejdet bag tastaturet.

Billetter a’ 75 kr. sælges ved døren fra kl. 19. Intet forsalg.

09/11/2020
DKK75