Caroline Henderson – på dansk

25/06/2020 kl. 19:30 - 22:30

DK150 – DK250
25 år efter at Caroline Henderson debuterede som solist med albummet ’Cinemataztic’, udsender hun sin første soloplade på dansk, ’Den danske sang’.

Ved koncerten får vi lejlighed til at opleve ’Den danske sang’ live. Det er en auditiv historie om livet som rejse, om at blive adopteret af et nyt land, om at lære et nyt sprog og forstå sig selv på ny gennem det fremmede. For Caroline Henderson har musikken spillet en kæmpe rolle i den proces, og på den nye plade har Caroline valgt at dykke ned i den danske sangskat og fortolke nogle betydningsfulde sange, som for hende har været en kærlig vejviser i det ukendte.

’Den danske sang’ er Caroline Hendersons tolvte soloalbum og altså det første på dansk. På albummet blandes et akustisk udtryk med et elektronisk. Nogle af fortolkningerne er helt barberet ned og har et lyrisk nordisk jazzpræg. Andre har beats eller kor og symfoniorkester med i arrangementerne, som tilsammen danner en mosaik af et album. (Foto: Rasmus Weng Karlsen).
Caroline Henderson: vokal
Nikolaj Hess: piano
Daniel Franck: bas
Jakob Højer: trommer

Koncerten afvikles i højskolens park – så medbring stol eller tæppe at sidde på.

Vi tager hensyn til afstand mellem publikum jf. retningslinjerne fra Kulturministeriet om arrangementer med siddende publikum.

Det er muligt at købe diverse forfriskninger samt en picnic-pose, den skal bestilles senest d. 22. juni.

Koncerten er et samarbejde mellem foreningen Jazz på Tværs og Højskolen Marielyst. Koncerten er støttet af Guldborgsund Kommune og af SN´s Kultur og Erhvervsfond.

Billetpriser: 250 kr. + gebyr, unge under uddannelse 150 kr.+ gebyr.

Billetter til koncerten sælges via foreningen Jazz på Tværs og købes via KØB-knappen her:

Højskolens køkken sælger en lækker picnic-pose med 5 forskellige delikatesser til 150,- kr. (+ gebyr), som du kan nyde før/under koncerten.

Den indeholder lakserilette med syltede tomater, gulderodsquiche med parmasan, kalve/lammefrikadeller med marinerede kartofler, rabarbermuffin, jordbær dybbet i chokolade samt service og servietter. Picnic-posen skal købes på forhånd og senest 23. juni kl. 8.00.

Bestil og betal maden her PICNIC-POSE

25/06/2020
DK150 – DK250