Festivalstole og høj musik er ikke længere kun for de unge. På Højskolen Marielyst har den årlige seniorfestival endnu engang været et trækplaster, og folk er strømmet til fra alle landsdele

Sol, sol og sol. 1685 liter fadøl, 130 optrædende, 52 forskellige arrangementer. Og så 1762 festglade seniorer. Årets seniorfestival, den eneste af sin art i Danmark, er overstået for i år, og vi kan gøre regnebrættet op.

Knapt en tredjedel fra Lolland-Falster

Brønderslev, Ribe, Tinglev, Nørre Snede, Gelsted, Bogense, Rudkøbing, Kirke Saaby, Gilleleje, Charlottenlund, Vig, Stege – ja, der var ikke den afkrog af landet, der ikke var repræsenteret. For Seniorfestivalen på Højskolen Marielyst er ikke længere kun for de lokale – i år var knap en tredjedel af gæsterne fra Lolland-Falster. Resten kom gerne langvejsfra for at være med til festen.

Festival for de livserfarne, der holder af en god fest

Seniorfestivalen er målrettet +60-årige: Modne, livserfarne mennesker, der stadig er nysgerrige på livet og holder af en god fest. Stort set alle optrædende er også seniorer ligesom de frivillige i ølteltene, i køkkenet og på rengøringsholdene.

Men alderen gør ikke festen dårligere. I år var der navne som Jesper Lohmann, Young Flowers, Back to back, Anne Dorte Michelsen og Frede Fup på Stor Scene. I danseteltet var der bl.a. DJ og afrikansk dans, i koncerthuset underholdt navne som Lotte Heise og Mickey Pless, og på Lille Scene var der debatter og talks om fx livet som pårørende.

Se billederne fra festlighederne

Vi har samlet lidt stemningsbilleder fra Seniorfestivalen på hjemmesiden. Du kan se billederne HER