De første koncertnavne er allerede på plads og fra søndag den 1. oktober kan du købe dine festivalbilletter til early bird pris.

Mens sommerens festival for seniorer stadig er frisk i erindringen, er vi allerede i fuld gang med planlægningen af Seniorfestivalen i 2024. Den sidste måneds tid har vi arbejdet på at få de første navne på plads til sommerens hyggeligste festival, som traditionen tro finder sted i højskolens park i uge 30. Festivalen finder således sted onsdag den 24. og torsdag den 25. juli med koncerter, talks, foredrag, debatter og dans fra morgen til aften.

Anne Dorte, Ivan, Remar, Kaya & Ole, Lohmann og Young Flowers

Publikum kan bl.a. glæde sig til en skøn koncert med Anne Dorte Michelsen, der åbner festivalen, når parken igen til sommer omdannes til en vaskeægte festivalplads i centrum af badebyen Marielyst. Ligeledes ligger det fast, at Ivan Pedersen, kendt for sine 50 år i musikbranchen i et hav af konstellationer som bl.a. del af duoen Laban med Lecia Jønsson, Backseat og McKinleys runder festivalen med sin trio, Danmarks Næstbedste Trio.

Du kan også glæde dig til ørehængere som Jonathan og Som de andre gør, når Back to Back med Morten Remar i front indtager scenen. Også Kaya Brüel & Ole Kibsgaard lægger vejen forbi festivalen, mens Jesper Lohmann crooner sig vejen ind publikums hjerter, når han med sit orkester i ryggen spiller hits af alt fra Elvis og Brandenburg til Sinatra.

Ligeledes bliver det til en oplevelse ud over det sædvanlige med det genforenede syrerockband Young Flowers med Gasolins trommeslager Søren Berlev på trommer, Peer Frost tilbage på guitar og selvfølgelig Peter Engemann på vokal og bas. Også Paul Banks lægger vejen forbi sammen med saxofonist Jakob Dinesen.

En måned med billigere billetter

Med de første navne på plads er vi sammen med Faglige Seniorer og Danske Seniorer klar til at åbne for billetsalget med early bird billetter med knapt 20 procent i rabat på 2-dages billetten. Early bird billetterne sælges fra 1. oktober til og med 31. oktober, hvor du får billetten til 625 kr. + gebyrer. Derefter koster 2-dages billetten 780 kr. mens 1-dags-billetten ligger på 475 kr. plus gebyrer.

Som noget nyt kan du desuden tegne en forsikring på din billet. Forsikringen vælger du som et tilkøb, når du køber billetten. På den måde er du sikret, hvis du skulle gå hen og blive syg op til festivalen.

I år har vi på højskolen desuden valgt at sætte antallet af udbudte billetterne lidt ned og der sættes således kun 1.600 2-dages billetter og 400 1-dags billetter til salg (200 pr. dag). Det for at sikre, at alle får en god oplevelse til festivalen, hvor der er plads til at komme rundt – så godt man nu kan til en festival, hvor det også er en del af festivalånden, at der er mange glade mennesker, der nyder fællesskabet og stemningen sammen.

Du kan købe dine festivalbilletter fra 1. oktober HER