Parkering

Der er ganske få parkeringspladser i det centrale Marielyst, hvor højskolens park (markeret med det sorte kryds) og festivalpladsen er lige bag torvet i Marielyst. Kommer man meget tidligt, kan man måske finde en plads på Bregnestiens parkeringsplads mod stranden (her er også nogle Clever-opladningspladser).

Det er ikke muligt at parkere på eller ved højskolen.

Derfor opfordrer vi kraftigt til, at benytte de 2 parkeringspladsområder i Lupinparken med over 200 pladser (2,6 km) og ved Kjørups Kro/Bøtø Møllevej som er 2 mindre p-områder (1,4 km) fra festivalpladsen.

Lupinparken har vi reserveret til p-pladser, mens p-områderne ved Bøtø Møllevej er offentlige p-pladser.

Vi indsætter en shuttlebus, der kører på ruten i tidsrummet kl. 8.30 – 12.00 samt kl. 18.00 – 22.30 begge dage. Ved de 2 p-områder står et skilt, hvorfra shuttlebussen samler op og sætter af.

Shuttlebussen er gratis og kommer forbi de 2 større p-pladser ca. hver 20. minut i de 2 tidsrum – ruten kan du se på kortet indikeret med den lyseblå streg. Det er De Grønne Busser der kører for os.

Og så kan man selvfølgelig også cykle hertil, turistinformationen på torvet i Marielyst udlejer cykler.

Handicap-parkering

På Cypresvej langs højskolens Koncerthus finder du 15 handicap-parkeringspladser – HUSK certificere skilt. Der er også nogle stykker på p-pladsen på Bregnestien.

Bøtøvej 2

4873 Væggerløse