Formsprog – åbner en ny kreativ verden!

Dette kursus er et helt anderledes kreativt værkstedskursus, hvor værkstedet bliver til en poetisk legeplads for de åbne sanser.

Vi holdt det første gang i 2021 og selv om det er svært at forklare, hvad det går ud på, gav deltagerne det topkarakter. Kurset tager sit udgangspunkt i, at arkitektur, møbler, design og kunstobjekter alle taler et sprog, som kan læres og afkodes.

Formålet med kurset er at at åbne sanserne for verden og begynde at kunne afkode meningen som formsproget taler og finde ind til historierne bag. Og at lære selv at formulere historier i form og udtrykke sig gennem formsproget.

Vi vil arbejde med at forstå hvordan ord har skabt de billeder den verden som  vi omgiver os med og hvordan alting taler og kommunikerer til os. Arbejdet vil foregå i en vekselvirkning mellem at se stilhistoriske eksempler og selv afprøve egne formuleringer i formsproget.

Vi vil arbejde med temaer som: Rytme, Balance og Overgange i disse etuder. Det vil i begyndelsen foregå i collageform og siden vil vi indrage andre medier efter behov. Det vil blandt andet være muligt at arbejde med skulpturer hvis det er det man brænder for. Vi kommer også ind over farvelære og det gyldne snit.

Højskolens kreative musiker og arkitekt Mikkel Thomas Christensen er kursusleder på dette spændende kursus.

Her kan du læse mere om, hvad der ellers sker på højskolen i løbet af kurset – klik HER.

Bøtøvej 2

4873 Væggerløse