Foredrag, debatter, talkshows – og masser af koncerter med store navne

Sådan bliver Danmarks første seniorfestival onsdag den 24. og torsdag den 25. juli. Begge dage slutter for eksempel med koncerter med navne, som seniorer overalt i Danmark sætter højt. Onsdag aften spiller Stig Rossen og Vennerne i højskolens park og torsdag aften er det Flemming Krøll og Tribute to Papa Bue.

Der er masser af koncerter begge dage. Billy Cross er på scenen i parken onsdag formiddag og onsdag eftermiddag kan du opleve Niels Skousen. Torsdag eftermiddag går Anne Dorte Michelsen på den store scene kl. 15.00. Derudover er der 2 koncerter med Peter Abrahamsen og 2 koncerter med Annette Svåbæk. Bente Kure og Leif Erntsen giver 1 koncert og så kan du møde højskolens musikalske lærere i flere sammenhænge over de 2 dage.

Festivalen arrangeres af højskolen i samarbejde med Danske Seniorer og Faglige Seniorer.

Meningen er at skabe to festlige sommerdage med masser af musik og underholdning – og en bred vifte af arrangementer, som er med til at sætte fokus på, hvad der skaber det gode seniorliv.

Fra kl. 10 til 20 de to festivaldage starter der arrangementer hver hele time på tre scener:

* Stor scene: En stor udendørs scene i parken med plads til over 1500 gæster på græsset foran scenen.

* Lille scene: Et stort telt i parken med plads til 100 siddende gæster.

* Højskolens koncerthus med plads til 230 siddende gæster.

Foruden arrangementerne på de tre scener vil der være events omkring højskolens sø og andre ude-områder med fx seniordans og floorball, hvor du kan være aktiv og deltage.

Men der er også plads til blot at slå dig ned på dit medbragte tæppe i parken og omkring højskolens sø og slappe af og suge festivalstemningen og sommersolen til dig. Der er et begrænset antal borde, bænke og stole, så medbring et tæppe eller en campingstol, hvis du har mulighed for det.

Rundt om i parken kan du også besøge en lang række udstillere, der har noget på hjerte eller relevante tilbud, der matcher seniorer. Der er et delikatessetelt med bl.a. smagsprøver og der er også en hoppeborg, hvis du har børnebørn eller børn med.

Her er festivalprogrammet: PROGRAM

Og her køber du billetter: BILLETTER

Bøtøvej 2

4873 Væggerløse