The Other Munch – livetransmission

25/03/2019 kl. 19:00 - 21:00

DK50
Kom med til DOX:DIREKTE – dokumentarfilm, og efterfølgende samtale mellem Karl Ove Knausgaard, Joachim Trier og Emil Trier. Det hele transmitteres live fra Den sorte Diamant.

I  2017 blev den anmelderroste forfatter Karl Ove Knausgård bedt om at gæste-kuratere en Edvard Munch-udstilling på Munchmuseet i Oslo. Den medrivende dokumentar The Other Munch følger Knausgård, mens han i selskab med instruktør Joachim Trier besøger steder, der har haft stor betydning for den priste norske malers liv, for at søge indsigt i hans fantasi og visioner.

Knausgårds analyse af Munch viser sig at være højst uortodoks, og Trier forsøger at drage paralleller mellem Munch på den ene side og Knausgårds egne litterære projekter på den anden, hvilket resulterer i et dobbeltportræt af to af Norges mest indflydelsesrige kunstnere.

Efter filmen vil der være en samtale mellem Karl Ove Knausgård og Joachim Trier samt filmens instruktør Emil Trier.

Entréen betales ved døren.

25/03/2019
DK50