SHE Trio

23/04/2020 kl. 19:30 - 21:30

DK100

OBS: Vi har tilbagebetalt dine billetter, hvis du har købt dem via vores billetsystem. Har du købt billetter på højskolens kontor så ring til kontoret, så overfører vi pengene til dig.

SHE TRIO – as simple as that

VOKALJAZZ TRIO MED REFERENCER TIL CABARET OG SALON.

Benita Haastrup, Eva Malling og Sanne Graulund har komponeret 12 nye sange, som de spiller til koncerten. Det er stemningsfuldt, humoristisk, poetisk og der er højt til loftet.

SHE TRIO mødte hinanden på forestillingen “Cabaret”, og blev udnævnt som Danmarks bedst swingende kvindeorkester.

Fra anmeldelserne af deres nye CD: “en usædvanlig charmerende stilart, der er svær at få nok af”. “En fornem håndfuld solide og slidstærke sange, der sætter barren for originalkompositioner højt”. “De tolv sange er domineret af gode melodier, en tilbagelænet, lidt indadvendt stemningsfuldhed og lyrisk spændvidde. Sanne Graulund synger smukt for med sin klare, feminine stemme og bakkes indfølt og forstået op af Malling og Haastrup på både vokal-og instrumentalsiden. Samlet set har She Trio lavet en plade, der smager af meget mere.” “Et nutidigt popjazz album, der hviler på forne tiders cabaret og salon musik. Omgivet af Sanne Graulund stemme, der har et helt særligt skær af nærhed over sig, Eva Mallings støttende og pulserende basspil og Benita Haastrups dansende percussion. As simple as that fremstår helstøbt, godt arrangeret og velproduceret.”

Sanne Graulund Vokal, klaver

Sanger, komponist, pianist. Uddannet på Rytmisk Musikkonservatorium. Har udgivet 3 solo CDèr (Better get some dreams, Midt i det Hele, Totalt total), skrevet filmmusik og musik til teater og har været kapelmester på flere teater-forestillinger, senest “Lillys Danmarkshistorie”. Robertnominering for titelsang til filmen “Hvordan vi slipper af med de andre”. Lead vocalist på jazzudgivelsen “Summer on the moon”.

Eva Malling Bas

Kontrabassist uddannet hos NHØP på Rytmisk Musikkonservatorium 2002. Sonnings Legat for unge musikere i 2001, hvilket gjorde ekstra studier i Berlin muligt. Malling er en
alsidig og efterspurgt bassist i mange sammenhænge. Styrken ligger både i den swingende bund samt den gode tone – en klar signatur i de orkestre og på de albums, hvor hun medvirker – senest på det anmelderroste jazz-album “Himlens Rand” fra nov. 2017.

Benita Haastrup Trommer, percussion.

Trommeslager og percussionist fra Rytmisk Musikkonservatorium. Priser: Ben Webster Prisen 1998, Danish Music Award 2012,Sunset Jazz Hornbæk Prisen 2007. Benita har gennem årene spillet og turneret med et utal af inspirerende musikere og er en meget efterspurgt musiker i hele Europa. Udgav “Going North” 2017, som blev nomineret til 2 Danish Music Awards: Årets Jazz-udgivelse og Årets Komponist.

Billetter til 100,- kr. + gebyr købes via KØB-knappen herunder og sælges også ved indgangen fra kl. 19.00.

23/04/2020
DK100