Foredrag med Jørgen Laurvig: Mig og Castro

15/11/2021 kl. 19:30 - 21:30

DKK100

Despoter, diktatorer og folkelige ledere. Hvorfor har der været så mange diktatorer i Latinamerika?

Har de kun været dårlige for deres lande?
Og hvorfor stemmer latinamerikanerne ofte på en stærk leder, når de får muligheden?

Det spørgsmål har journalist Jørgen Laurvig stillet sig selv på over 50 rejser til Latinamerika, siden han første gang besøgte Bolivia i 1986.
Og han har stillet spørgsmålet til latinamerikanerne selv, uden at få et klart svar.

Især cubanernes had-kærlighedsforhold til Fidel Castro har Jørgen Laurvig haft tæt inde på livet under sine flere end 30 rejser til det kommunistiske land i Caribien, hvor han flere gange oplevede Fidel Castro.

I dette foredrag forsøger Jørgen Laurvig at give sine egne bud på, hvorfor stærke mænd er så populære i Latinamerika, selvom de fleste lande er demokratier efter europæisk forbillede.

Billetter koster 100,- kr. + gebyr og købes via KØB-knappen herunder:

15/11/2021
DKK100