Koncert: Revysangenes genklang

29/09/2022 kl. 19:30 - 21:00

DK75

Spændende rejse i Dansk revysangs historie med Revysangens genklang

I mere end 100 år er der blevet lavet revy i Danmark og kisten med danske revysange er proppet med spændende og flotte viser. Sjove som alvorlige viser, alt
efter hvilken periode det er fra.

Det er denne spændende historie som Revysangens genklang at valgt at fortælle. En tidsrejse med nedslag i den danske revysangs historie fra forskellige perioder og med nogle af de sange som har betydet mest for den danske revysangs udvikling. Der bliver fremført viser af bl.a Liva Weel, Dirch Passer, Arthur Jensen, Osvald Helmuth og Lisbeth Dahl. Revyviserne bliver kædet sammen af små anekdoter om sangene og det hele sat ind i en tidsmæssig billede fra den periode de er fra.

Forestillingen er sat sammen som en kabaret hvor sangene og historien er i højsædet. Hvor der bliver lejlighed til for alvor at høre teksterne og sætte dem i perspektiv til den tid de blev lavet i. Man kan derfor forvente at få en helt ny og anderledes oplevelse af sange som man ellers troede man kendte. Og samtidig rig lejlighed til at nynne med på sange der i dag nærmest er folkeeje.

Revysangens genklang består af Birgitte Antonius på sang og John Skou på klaver og som fortæller. Da de besøgte os for første gang for et par år siden, var det en stor oplevelse – så glæd dig!

Billetter koster 75,- kr. (+ gebyr) og købes via KØB-knappen herunder.

29/09/2022
DK75