Koncert med HALFDANSKERNE

26/05/2022 kl. 19:30 - 21:30

DK125

De allerstørste sange

Siden live-gennembruddet i 2015 med ”Noget om en poet” har visetrioen HALFDANSKERNE været på en stort set uendelig turne i Danmark. Hvert år er det blevet til mere end 50 optrædener, og flere og flere af dem afvikles med fulde huse og stående ovationer.

Det mest succesfulde år var 2016, hvor showet ”De største sange – live” havde premiere og førte til rekordmange koncerter, som for alvor fik HALFDANSKERNE rundt i alle kroge af landet. Den rekord vil Mads Westfall, Lars Grand og Rasmus Vennevold nu slå, og det skal ske i 2021.

Men hvordan overgår man ”De største sange – live”, som i 2017 også førte til succesalbummet ”De største sange”, der fortsat er trioens mest populære? Det kan kun ske ved at gå endnu et skridt op og præsentere showet ”De allerstørste sange”, hvor trioen har kombineret de allermest populære numre fra ”De største sange” med de bedste af de nye vise-hits, de siden har præsenteret på landets scener.

”De allerstørste sange – live” bliver et spektakulært og visuelt show præsenteret med HALFDANSKERNEs legendariske energi og udstråling. Skarpe jakkesæt, flotte sko, musikalitet, autencitet og masser af humor og historier om de kendte digtere og livet på landevejen.

Hvis man holder af de store danske digteres sange bliver programmet simpelthen ikke bedre, end det der her præsenteres. Se bare, hvilke værker trioen fortolker i ”De allerstørste sange – live”:

Benny Andersen: Hilsen til forårssolen, Svantes lykkelige dag, Barndommens land, Svantes drikkevise, Svantes svanesang og Go nu nat

Halfdan Rasmussen: Noget om helte, Noget om at ærgre sig, Noget om billigrejser og Noget om Gartneri

Tove Ditlevsen: Barndommens gade

Frank Jæger: Kirsten og vejen fra Gurre, Bedstefar tag dine tænder på og Sidenius i Kikhavn

Piet Hein: Sommerens ø

Sigfred Pedersen: Jeg plukker fløjlsgræs og Katinka, Katinka

Jeppe Åkjær: Jens Vejmand

Billetter koster 125,- (+ gebyr) og købes ved at klikke HER.

26/05/2022
DK125