Koncert med Ensemble Storstrøm: Den mangfoldige klarinet

21. november kl. 19:30 - 21:30

DK75 – DK100
Ensemble Storstøm spiller den Mangfolde klarinet

Oplev et 360 graders udsyn med klarinetten, når Ensemble Storstrøm giver koncert på højskolen

Hvilket blæseinstrument har det største udtryksregister, kan hvine som en sporvogn på rustne skinner (Carl Nielsen) eller smyge sig ind i hjertet som i Mozarts sidste solokoncert? Det har netop klarinetten! Klarinetten satte også Beethoven og Brahms i ekstase. Ved denne portrætkoncert viser Ensemblets nye klarinettist, Frederik von Würden, at der er andre og flere udtryk i Den mangfoldige Klarinet.

Glæd dig til Monetblå og andre pastelfarver hos Debussy, klassisk klingende kammermusik af Mel Bonis, den store romantiske lyd i Paul Juons trio, det helt moderne, hvor alle klarinettens ydergrænser næsten sprænges i en solosonate af Denisov og det orientalske tonesprog hos Katchaturian.

Aftenens program

Mel Bonis: Suite dans le style ancien

Paul Juon: Miniature Trios

Pepe Ferrer: Luces de Noviembre

PAUSE

Edison Denisov: Solosonate

Aram Khachaturian: Trio

Claude Debussy – arr. Erik Højsgaard: Premiere Rhapsodie

Billetter

Billetter til koncerten 100 kr. + gebyr. Er du medlem af Skolekredsen, får du billetten til 75 kr. + gebyr.
Du kan købe max 2 billetter pr. medlemskab. Husk at indtaste dit medlemsnummer, FØR du vælger antal billetter – ellers fratrækkes rabatten ikke.
Billetter refunderes ikke.

21. november