Julekoncert med vokalkvartetten FirPressen

21/12/2022 kl. 19:30 - 20:30

KR75
Vokalkvartetten FirPressen

Nyd en skøn julekoncert med vokalkvartetten FirPressen, når de giver koncert i højskolens koncerthus og får dig i ægte julestemning.

Vokalkvartetten FirPressen, der består af sopranen Elsebeth Banke, alten Anne Nielsen, tenoren Frans Jacoby og bassen Franz Hoyos, har mange år på bagen sammen. For et par år siden var der en enkelt udskiftning på sopranpladsen, men bortset fra det er besætningen uforandret siden starten i begyndelsen 1990’erne.

Bredt repertoire

Det giver kvartetten en solid samhørighed i det velklingende musikalske udtryk med et repertoire, der spænder bredt i både tid og genrer fra den klassiske afdeling med de tidlige renæssance/barokkomponister Hans Leo Hassler og Heinrich Schütz, vokale transskriptioner af J.S. Bachs suiter, og små korværker af Brahms, Liszt og Verdi over numre af store komponister fra den danske sangbog til jazzballader og uimodståelige ørehængere fra poppens verden.

Julemusikken i centrum

Til denne koncert koncentrerer FirPressen sig dog primært om julemusikken, som efter et hav af kirkekoncerter er blevet en naturligt stor del af kvartettens bagkatalog. Glæd dig derfor til en skøn omgang julemusik, når kvartetten kommer med nogle af deres allerbedste fremførelser af et nøje udvalg af julesange.

21/12/2022
KR75