Grundlovsmøde i højskolens park med Mattias Tesfaye

05/06/2021 kl. 14:00 - 16:00

Gratis

Højskolen Marielyst har tradition for at holde det største grundlovsmøde på Falster i kraft af sin evne til at tiltrække stærke talere. Også til grundlovsmødet i 2021 er det lykkes højskolen at få fat i særdeles interessante talere.

Den ene taler bliver udlændinge- og integrationsminister Mattias Tesfaye. Han skal i praksis fastholde den stramme udlændingepolitik, som Mette Frederiksen har lovet at stå vagt om, mens støttepartierne omkring regeringen gerne prøver at bruge enhver lejlighed til at opbløde den stramme kurs.

Den anden taler bliver generalsekretær for Folkehøjskolernes Forening i Danmark, Elsebeth Gerner Nielsen. Hun tiltrådte posten 1. januar 2020 efter en lang årrække som rektor for Designskolen i Kolding og før det som kulturminister i Poul Nyrup Rasmussens regering i 90’erne.

Som altid bliver der også musik og sang med højskolens husorkester, Maries Mænd.

Grundlovsmødet bliver holdt i højskolens park fra kl. 14 til 16.

PROGRAM:

kl. 13.45: Musikalsk opvarmning

kl. 14.00: Velkomst ved forstander Christian Schou

kl. 14.15: Tale ved Elsebeth Gerner Nielsen, generalsekretær for Højskoleforeningen

kl. 15.00: Tale ved Mattias Tesfaye, integrations- og udlændingeminister, Socialdemokratiet

Mellem talerne er der fællessang med højskolens husorkester Maries Mænd.

Medbring noget at sidde på. Det er muligt at købe forfriskninger.

Gratis entré.

05/06/2021