Foredrag om Jens Rosendals liv og forfatterskab

21/11/2019 kl. 19:30 - 21:00

DK100

“DU KOM MED ALT DET DER VAR DIG”

At synge sammen giver livskvalitet og glæde. Jens Rosendal er den nulevende danske digter, der har flest sange med i Højskolesangbogen. De fleste kender hans kærlighedssang “Du kom med alt det der var dig”.

Det siges, at den er så populær, at hvis man taber et eksemplar af Højskolesangbogen på gulvet, så vil det altid lande slået op på siden med den sang.

Det er dog langt fra alle, der ved, at sangen er skrevet til mand, hans store kærlighed Ulrik, som han 20 år senere skrev sangen “Som solskin over mark og hav” til, da denne døde i en alt for tidlig alder.

Foredraget bygger på de mange samtaler, som forfatterparret Anne Knudsen og Steen Valgreen-Voigt har haft med Jens Rosendal og på bogen “Du kom med alt det der var dig”, som de udgav på forlaget Gyldendal i april i år om Jens Rosendals liv og forfatterskab.

Jens Rosendals sange handler om de store temaer, vi alle møder i livet: kærlighed, tro, mening, håb, døden, tab og sorg. Foredraget tager bl.a. fat i hans opvækst i Indre Mission, hans tid som højskolelærer på Løgumkloster Højskole, den svære kærlighed til en anden mand og om at føle sig anderledes og ikke god nok.

Foredraget behandler de store livstemaer på en let, glad og underholdende måde, og undervejs synger vi nogle af Jens Rosendals sange sammen.

På fotoet ses Jens Rosendal sammen med forfatterparret Anne Knudsen og Steen Valgreen-Voigt.

Entre: 100 kr. Intet forsalg. Billetter sælges ved døren fra kl. 19 på dagen.

21/11/2019
DK100