Foredrag: KAMPEN OM HIMMERLAND

DK80

Foredrag ved Lenemarie Løwe Olsen

KAMPEN OM HIMMERLAND – om Johannes V. Jensen og Thit Jensen

Om den nobelprisvindende alfahan på motorcyklen og den cerutrygende præventionsforkæmpende valkyrie i de røde sko. Vi tager til familiefejde med 2 af Danmarks mest markante skikkelser. Kvindesagsforkæmperen Thit Jensen og broren Johannes var ellers nære som børn og som unge søskende i hjemmet i Farsø, men som voksne var de uforsonlige, både litterære, private og moralske rivaler! Hvem var de 2 “Jensener” bag de 2 så forskellige aftryk i litteraturen?

Oplev et overraskende og dramatisk foredrag, med både filmklip, røg og rekvisitter, når vi sammen tager til Himmerland for at forsøge at forstå et af dansk kulturhistories største familiedramaer.

Lenemarie Olsen er uddannet dramatiker fra Dramatikeruddannelsen ved Århus Teater og har skrevet for DR, teater og radioteatret, og har modtaget bl.a Allenprisen og en Reumert for sit arbejde: Lenemarie underviser og holder kulturhistoriske foredrag i mange sammenhænge.

Arrangeret i samarbejde med Sydfalster Folkeuniversitet.

Entréen på 80,- kr. betales ved indgangen til Sydfalster Folkeuniversitet og inkluderer kaffe/kage i pausen.

01/03/2022
DK80