Folkekøkken & Foredrag: Peter Lautrup-Larsen om dansk politik

12/09/2022 kl. 18:00 - 21:30

DK100 – DK200
Portræt af Peter Lautrup-Larsen

Hør den tidligere journalist og politiske kommentator Peter Lautrup-Larsen, når han giver et helt personligt billede af begivenheder og personer i dansk politik i foredraget “Fra Schlüter til Støjberg”.

I næsten fyrre år haft Peter haft sin daglige gang på Christiansborg, hvor han har været med under alle de vigtige politiske begivenheder og derigennem fået et helt særligt og personligt kendskab til statsministre og andre centrale politikere på “Borgen”.

Helt tæt på Inger Støjbergs sag

Kom med ind bag historiske beslutninger, når han gæster højskolen. Beslutninger, der stadig den dag i dag former dansk politik. Som førstehåndsvidne fortæller Peter Lautrup-Larsen om oplevelser og erfaringer fra Christiansborg og de personligheder, der gennem tiden har formet det politiske landskab. Peter har sågar selv oplevet at være en del af den politiske proces. Senest da hans spørgsmål til Inger Støjberg og hendes svar blev fremhævet af Rigsretten som en del af den bevisførelse, der førte til hendes dom.

Foredraget er desuden krydret med anekdoter fra Peter Lautrup-Larsens egne møder med store politiske personligheder.

Fra politisk pressechef til politisk kommentator og “überbesserwisser”

Peter Lautrup-Larsen har været tæt på toppen af dansk politik gennem hele sit arbejdsliv. Først som pressechef for De Radikale derefter som politisk reporter og analytiker. Fra 1996-2000 var han politisk redaktør for de tre Stiftstidender/JydskeVestkysten og siden ansat på TV2.

Peter Lautrup-Larsen holder desuden stadig rekorden som den politiske kommentator, der flest gange har vundet titlen som ”überbesserwisser” – den bedste spåmand om udviklingen i dansk politik i tv-programmet ”Besserwisserne” på TV2/News.

Inden foredraget byder Restaurant Sømærket på Torvet i Marielyst på folkekøkken.

Billetter

Folkekøkken & Foredrag kl. 18.00 på Sømærket og kl. 19.30 på højskolen: 200 kr. (+ gebyr) | Deadline for billetkøb er på dagen kl. 12.00.
Foredrag kl. 19.30 på højskolen: 100 kr. (+ gebyr).

Køb din billet HER

12/09/2022