Folkekøkken og debat: Kød eller plantebaseret mad?

25/04/2022 kl. 19:30 - 21:30

DK100 – DK200

Maden er blevet den nye kampplads i Danmark. Kød er de senere år blevet lagt for had – af både klimaaktivister og dyreaktivister. For ikke at tale om, at alverdens påstande florerer om, hvad kød gør ved ens krop. Myndighederne anbefaler endda, at vi hver især spiser max. 350 gram kød om ugen. I stedet skal vi spise plantebaseret mad. Antallet af både vegetarer og veganere vokser markant, især blandt de unge.

Men er kød nu så skidt? Og er plantebaseret mad virkelig så skønt et alternativ.

Denne aften tager vi debatten, når vi lader kød-entusiasten Sune Ranum Brandt og vegetaren Niels Kristian Kragh krydse klinger om et af tidens mest kontroversielle spørgsmål.

Inden foredraget byder Restaurant Sømærket på Torvet i Marielyst på folkekøkken.

Billetter:

Folkekøkken og Foredrag kl. 18.00 på Sømærket og kl. 19.30 på højskolen: 200,- kr. (+ gebyr) | Deadline for billetkøb er på dagen kl. 12.00. OBS: Der serveres kød til folkekøkkenet.

Debat kl. 19.30 på højskolen: 100,- kr. (+ gebyr)

Billetter købes via KØB-knappen herunder.

25/04/2022
DK100 – DK200