Folkekøkken og Foredrag: Esben Kjær: Hvordan overlever man døden?

11/11/2019 kl. 18:30 - 21:30

DK100 – DK175

Oplev et nærværende, ærligt og meget direkte foredrag med journalisten og radioværten Esben Kjær, der er bogaktuel med: ”Døden – En overlevelsesguide. En eksistentiel håndbog for efterladte”.

Med udgangspunkt i sin egen historie tager Esben Kjær livtag med samtidens manglende mod til at se døden i øjnene, manglende vilje til at anerkende vores afmagt og manglende evne til at give, slip på vores kære.

Han leverer i en direkte og konfronterende stil en skarp kritik af måden som de fleste af os håndterer døden på – og kommer med konkret viden og værktøjer, der kan anvendes til at få et bedre sorgforløb.

Sorg er måske den mest brutale menneskelige oplevelse. Men sorg er også dybt naturlig, og ingen slipper for den. Så hvordan overlever man turen gennem sorgen? Hvordan navigerer man i den? Og hvor meget kan man selv gøre – sådan helt konkret – for at mildne rejsen?

Esben Kjær er vært på radioprogrammet “Bagklog på P1”, og så er han forfatter til bogen “Min usynlige søn – kunsten at leve med sine døde”.

Esben mistede selv sin syvårige søn og har i flere år været en aktiv debattør og holdt mange foredrag om sorg. Hans mission er at klæde os alle sammen bedre på til selv at kunne håndtere sorg, når vi møder den.

Med dette foredrag får du en hudløs ærlig og personlig fortælling om at miste en nær pårørende. Det er et foredrag fortalt med en direkte fortællestil, der sætter ord på livets sværeste vilkår og gør op med tabuer og berøringsangst omkring døden. I tilgift får du værktøjer og konkret viden, der kan hjælpe nuværende og kommende efterladte til at komme igennem sorgen

Folkekøkken og Foredrag kl. 18.30: 175,- kr. (kun forsalg)

Foredrag kl. 19.30: 100,- kr.

Arrangeret i samarbejde med LOF Lolland Falster.

Billetter købes via højskolens hjemmeside eller på højskolen kontor. Find billetter via KØB-knappen her:

11/11/2019
DK100 – DK175