Foredrag: David Trads om det amerikanske valg

26/10/2020 kl. 19:30 - 22:00

DKK100

OBS: FÆLLESSPISNINGEN “FOLKEKØKKEN” ER AFLYST – I FÅR PENGENE RETUR VED ANKOMST.

Når amerikanerne går til valg i november, er der virkelig tale om det, vi kalder et historisk valg: Genvælger de Trump? Eller sparker de ham på porten?

Hvis de giver ham sejren igen, er det i givet fald, fordi de har set på ham i fire år og tænkt: Ham kan vi godt lide, hans politik er lige i øjet. For Europa og resten af verden vil det være et signal om, at amerikanerne har valgt ikke bare Trump, men selve trumpismen. Altså at det, vi kender som Vesten, ophører med at eksistere. Det vil for alvor være Amerika First!

Hvis de omvendt vælger en demokrat, så vil USA igen begynde at ligne den nation, vi så op til under Obama. Men…det vil alligevel aldrig blive det samme – for med valget af Trump i 2016 åbenbarede en ny virkelighed sig for os alle: Nemlig at Amerika ikke længere er det land, vi troede, vi kendte. Hvad i alverden er det sket?

David Trads, som har boet og arbejdet i USA i flere omgange, blandt andet som USA-korrespondent, er en af landets førende USA-eksperter. Kendt fra tv, radio, i aviser og i de seneste år i den populære podcast Kampagnesporet – og senest forfatter til en bog om det amerikanske valg, Amerika, hvor er du?

I sit foredrag giver han et forsøg på at forklare, hvad i alverden det er, som sker i verdens vigtigste nation. Hvad er årsagerne til, at intet er, som det plejer? Alt alt er forandret! Trads, som trækker på sine erfaringer helt tilbage til 1980’erne, da han gik i skole i Michigan, og frem til i dag, giver det store overblik på en fascinerende, underholdende, begejstret, seriøs og tankevækkende facon.

Arrangeret i samarbejde med LOF Lolland/Falster.

Foredrag kl. 19:30: 100,- kr.. + gebyr.

Billetter købes via højskolens kontor og KØB-knappen herunder.

OBS: Til publikum “udefra”. Skal du til foredrag eller koncert i højskolens koncerthus, skal du vide, at vi retter os efter de retningslinjer som caféer, barer mv. også gør – dvs. du skal bruge mundbind indendørs undtagen når du sidder ned. Når du køber forfriskninger og bevæger dig rundt før, under og efter et arrangement, skal du også tage det på. Tag dine indkøb med i salen og nyd dem der. Så husk at tage mundbind med, alternativ køb dem ved indgangen. Vi gør det for at passe på jer, vores kursister, vores kolleger og alle jer der gæster os!

26/10/2020
DKK100