Folkekøkken & Foredrag: Pusle Helmuth

12. februar kl. 18:00 - 21:30

DK150 – DK300
Portræt af Pusle Helmuth

Hør Pusle Helmuth fortælle om at være barnestjerne og at vokse op i skyggen af filmkulisserne – uden en far og med en ambitiøs mor.

Som datter af skuespillerægteparret Frits Helmuth og Jeanne Darville (og med Osvald Helmuth som bedstefar), stod det nærmest skrevet i stjernerne, at Pusle skulle optræde. Således blev hun barnestjerne og charmerede biografgængerne med sit kække smil og sine godnatbajere, da hun som blot treårig blev landskendt for de første Min søsters børn-film. Herefter fulgte en barndom som Danmarks måske største barnestjerne gennem tiderne frem til hun blev 10 år, hvor skuespilbranchen ikke længere havde brug for hende.

Kompliceret barndom og ungdom

I sit foredrag Det at være barnestjerne er en voksenrolle! fortæller Pusle ærligt om en absolut ikke ukompliceret barndom og ungdom, hvor hun ofte drømte om at være en pige, der hellere ville noget andet end være kendt og feteret. Være som de andre i en almindelig familie, have en mor med lidt mindre ambitioner på datterens vegne, samt ikke mindst en far.

I dag er Pusle voksen og har rundet de 60 år. Livet har budt på ”ups and downs”, og det har givet Pusle en ordentlig portion livserfaring, som hun bruger til refleksion i foredraget. Pusle fortæller med stort nærvær og humor om sit liv og krydrer fortællingen med billeder. Undervejs kommer hun også med en advarsel og opfordring til de forældre/bedsteforældre, der måske går rundt med en lille ny talentspire i familien: Lad børnene være børn og pas godt på dem for, at være barnestjerne er en voksenrolle!

Foredraget er arrangeret i samarbejde med LOF Lolland Falster.

Billetter

Spisningen til Folkekøkken & Foredrag foregår på Højskolen Marielyst kl. 18.00 og foredraget kl. 19.30.

Billetter til både spisning og foredrag koster 300 kr. (+ gebyr). Deadline for billetkøb med spisning er kl. 12.00 på dagen. Vær opmærksom på, at spisningen foregår i bedste folkekøkkenstil, hvor man sidder til bords med andre.Menuen består af bøf stroganoff med mos samt rødbederåkost og pandekager med orange creme til dessert.

Billetter til foredraget koster 150 kr. (+ gebyr). Er der resterende billetter, sælges de ved indgangen til Koncerthuset fra kl. 19.00.

12. februar
DK150 – DK300