Folkekøkken & Foredrag: Pernille Schrøder

22/05/2023 kl. 18:00 - 21:30

DK150 – DK270
Portræt af Pernille Schrøder

Få et i indblik i Pernille Schrøders spændende tilværelse på de skrå brædder og i særdeleshed på revyscenen, når hun besøger højskolen.

Pernille har siden hun var ganske lille pige altid vidst, at hun ville stå på scenen. Hun var dog ikke klar over, om det skulle være som skuespiller eller som sanger. I første omgang blev det sangen, der vandt, da hun som 14-årig begyndte at synge i det første af en lang række orkestre.

I mellemtiden opdagede hun, at det faktisk også var virkelig skægt og fyldestgørende at få et publikum til at more sig – enten i form af revyer eller komedier.

Medvirket i omkring 50 revyer

Det blev dog aldrig for alvor nødvendigt at vælge mellem de to karriereveje, for gennem de mange år er det både blevet til en sangkarriere og masser af optrædener på revyscenen. Pernille Schrøder har rent faktisk medvirket i omegnen af 50 revyer. Hertil kan lægges en bred vifte af musicals, skuespil og komedier i en karriere, der rent professionelt har varet 35 år i 2022.

Pernille fortæller sjove anekdoter

På de år er der løbet meget vand i åen og gennem tiden er der opstået utallige sjove og pudsige situationer. Pernille Schrøder deler ud af et udpluk af dem, når hun lægger vejen forbi højskolen. Hør alle de sjove historier og genoplev bidder fra revyerne, inden der tages hul på endnu en skøn revysæson.

Foredraget er arrangeret i samarbejde med LOF Lolland Falster.

Inden foredraget byder Sømærket Bistro og Bar på Torvet i Marielyst på folkekøkken.

Billetter

Folkekøkken & Foredrag kl. 18.00 på Sømærket og kl. 19.30 på højskolen: 270 kr. (+ gebyr) | Deadline for billetkøb er på dagen kl. 12.00.
Foredrag kl. 19.30 på højskolen: 150 kr. (+ gebyr).

Menuen er lasagne med bagt broccoli salat og friskbagt surdejs flutes.

22/05/2023
DK150 – DK270