Folkekøkken & Foredrag: Benjamin Koppel

30/10/2023 kl. 18:00 - 21:30

DK150 – DK300
Portræt af Benjamin Koppel med udsolgt skilt

Benjamin Koppel fortæller om tilblivelsen af sin anmelderroste og prisvindende roman Annas sang, som bygger på hans tantes erindringer.

Hør forfatteren og nevøen til hovedpersonen fortælle om sin bestsellerroman, når Benjamin Koppel tager os med bag facaden på tilblivelsen af Annas Sang. Bogen bygger i høj grad på hans tante Annas vanskelige og dramatiske liv, som hun nåede at fortælle om til Benjamin.

Om bogen

I bogen møder vi Hannah, som vokser op som den yngste af fem børn i den jødiske emigrantfamilie Koppelman. Hun drømmer om at blive musiker som sine brødre, og bliver også optaget på konservatoriet, hvor hun forelsker sig i den unge idealist Aksel. Friheden og lykken synes at være lige inden for rækkevidde, men i hendes jødiske familie betyder slægten og traditionerne alt, og da brødrene afviser ægteskabsmæglerens forslag til jødiske brude og gifter sig med danske kvinder, er det kun Hannah, der kan redde familiens ære. Skal hun ofre sig og opgive musikken og den mand, hun elsker?

Vandt Læsernes Bogpris

Annas historie er en fortælling om pligt, social kontrol, ensomhed, forfølgelse og krig, men også om kunst, ukueligt livsmod og den altovervindende kærlighed. Benjamin Koppel i øvrigt Læsernes Bogpris for bogen, som høster lutter gode anmeldelser.

Under foredraget viser Benjamin blandt andet klip, hvor Anna selv sætter ord på sine oplevelser.

Foredraget er arrangeret i samarbejde med LOF Lolland Falster.

Inden foredraget byder Højskolen Marielyst på folkekøkken.

Billetter

Køber du billet til Folkekøkken & Foredrag er der spisning på højskolen kl. 18.00 (OBS: UDSOLGT) og foredrag kl. 19.30. Billetter til både spisning og foredrag koster 300 kr. (+ gebyr). Deadline for billetkøb med spisning er kl. 12.00 på dagen. Vær opmærksom på, at spisningen foregår i bedste folkekøkkenstil, hvor man sidder til bords med andre.

Billetter til foredraget koster 150 kr. (+ gebyr). Er der resterende billetter, sælges de ved indgangen til Koncerthuset fra kl. 19.00.

30/10/2023
DK150 – DK300