EU-debat: Europa i opbrud

30/10/2018 kl. 19:30 - 21:30

Venstres mand i Europaparlamentet, Morten Løkkegaard lægger op til debat.

Der går dårligt en dag i øjeblikket uden at radio og TV fortæller, hvor svært det bliver for briterne at klare sig uden EU, når de næste år vender Europa ryggen. Men måske mere interessant set fra Danmark er, hvad det kommer til at betyde for dansk erhvervsliv, at det britiske marked ikke længere er en del af EU’s indre marked. Danmark meldte sig i sin tid ind i EU’s forgænger, EF fordi Storbritannien gjorde. Skal vi så også følge briterne ud igen? Kan EU overhovedet fungere uden et af Europas største lande?

Alt dette vil Venstres mand i Europaparlamentet, Morten Løkkegaard prøve at give sine bud på, når han tirsdag 30. oktober kl. 19:30 lægger op til debat om fremtiden for EU på Højskolen Marielyst.

Morten Løkkegaard har siddet i Europaparlamentet siden 2009 og er sit partis spidskandidat til maj, når der igen er valg til Europaparlamentet. I hans sind er der ingen tvivl om, at Danmark skal være med i kernen af EU. Stod det til ham, var de traktatfæstede danske forbehold over for EU for længst sendt på historiens mødding.

Aftenen er arrangeret i samarbejdet med LOF Guldborgsund.

Gratis adgang for alle, der vil diskutere EU’s fremtid og hvor Danmark skal placere sig i forhold til EU.

30/10/2018
, , ,