Mød højskolens personale

Herunder finder du lærerne på højskolen

Christian Schou

Underviser i politik og samfundsfag

… er skolens forstander og uddannet journalist. Har bl.a. været tv-tilrettelægger, skrivende journalist, politisk journalist og debatvært på P1 i DR. Har det daglige ansvar for højskolens ledelse.

cs@hsmarielyst.dk

Jannie Lehmann

Underviser bl.a. i motion og kreative fag

… er uddannet bibliotekar og læst masterfag på CBS. Har haft chefstillinger i DR og Hørsholm. Er viceforstander og har sammen med Christian Schou ansvaret for ledelsen af højskolen.

jlm@hsmarielyst.dk

Kåre Lind

Underviser i humor, litteratur og billedkunst og spiller blokfløjte

… er uddannet cand. mag i litteratur, har udstillet malerier på den Frie. Kåre samarbejder med billedkunstnere, forfattere og musikere fra hele landet. På Kåres kunstkurser er der mulighed for at blive undervist både i teori, men bestemt også i praksis.

Simon Vikstrøm

Underviser i ornitologi og botanik, har cykel- og vandrekurser og spiller violin

.… er cand. scient i biologi og højskolens naturfagslærer. Simons kurser foregår såvel indendørs, som ude i den smukke natur omkring højskolen og på Falster og Lolland – Simon står også for en stor del af skolens vandreture og rejsekurser.

Peter Søvad

Underviser i musik, historie og fortælling og spiller bas og klaver som timelærer

… er uddannet bibliotekar og kontrabassist. Historiefortæller med liv og lyst, 20 år som højskolelærer i Nordjylland før Marielyst og arbejder også som musiker, sanger, fortæller, foredragsholder og kursusholder.

Jan Borre

Underviser i IT, foto, golf, musik, kunst og samfundsfag – spiller på mange forskellige instrumenter

… er uddannet billedkunst- og musiklærer. Har gennem 20 år været lærer på efterskoler, inden han kom til højskolen, hvor han slår sine folder i mange sammenhænge. Især de musikalske.

Mikkel Thomas Christensen

Underviser bl.a. i værksteds- og kreative fag, design, samfundsfag – spiller guitar og skriver sange

… er uddannet arkitekt. Har undervist på gymnasie, bygger/skaber ting med hænderne, medejer af lydstudie og aktiv musiker.

Thomas Bjerre

Underviser i sang, kulturhistorie og samfundsfag og spiller klaver

… er uddannet civilingeniør og har været gymnasielærer. Har en fortid i Miljøministeriet og arbejdet på forskellige høj- og efterskoler i Danmark.

Hans Christian Andersen

Underviser i “Få gang i skriveriet” og holder foredrag som timelærer

… er uddannet jounalist. “Hvis der overhovedet er en rød tråd i, hvad jeg hidtil har beskæftiget mig med, må det være mennesker og de historier, de fortæller”. Ansat ved dagblade, DR og været selvstændig.  Udgivet flere bøger, hvoraf vi sælger nogle i højskolens kiosk.

Torben Albret Kristensen

Underviser slægtsforskning som timelærer

… er uddannet cand.mag. i historie med speciale i slægtsforskning. Underviser også på aftenskoler og holder foredrag over hele Danmark.

Casper Dalboe

Underviser i historiske emner som timelærer

… er uddannet historiker og interesserer sig for mange aspekter af historien. Derudover er Casper fritidslandmand.

Ann-Louise Lorentzen

Underviser i filtning som timelærer

… er uddannet pædagog og har musikken som den helt store interesse bl.a. som sanger.

Tine Laulund

Underviser i motion, laver foredrag mv. som timelærer

… er uddannet massør og bevægelsespædagog på Gotvedinstituttet

Lone Friis

Underviser i hatha yoga som timelærer

… er uddannet yogalærer fra Dansk Yoga i Valby.

Højskolens medarbejdere på kontoret, i køkkenet og dem, der holder det hele pænt og i god stand

Tina Koch

Administration og økonomi

Tina tager også telefonen, når du ringer til højskolens kontor.

Marianne Pedersen

Det vil typisk være Marianne du får fat i, når du ringer til højskolens kontor.

Mette Rygaard Poulsen

PR, Kommunikation & Seniorfestival

Mette står for skolens kommunikation og markedsføring. Derudover  koordinerer hun Seniorfestivalen i tæt samarbejde med forstanderparret samt de øvrige samarbejdspartnere.

mr@hsmarielyst.dk
Telefon 5416 1987

Erik Skafte

Assisterer ved undervisningen i slægtsforskning samt varetager en række administrative opgaver udover it-opgaver

… har mange års erfaring indenfor IT – og har undervist på aftenskolerne på Falster.

Jesper Ravn

Køkkenchef og kok, køkken

Uddannet slagter og kok. Jesper har haft lederstillinger i køkkenet på bl.a. Håndværkerskolen, Haslev Lærerseminarium og Herlufholms Kostskole, derudover i køkkenet på Slagelse Sygehus og senest som køkkenchef på Restaurant Claras i Rødovre.

Helle Andersen

Pernille Michelle Løje Hansen

Lone Anita Nielsen

Chanette Larsen

Køkkenassistent, køkken

Annette Tiemroth

Nicolai Nielsen

Jeanette Tornager

Lukas Lynggaard Sørensen

Kokkeelev, køkken

Dorte Eskerod Tausen

Oldfrue, kiosk og rengøring

Uddannet kontorassistent. Har arbejdet som boligrådgiver i 13 år og sagsbehandler i A-kasse. Har ønsket at sadle arbejdsmæssigt om. Bor i Marielyst.

Fie Petersen

Oldfrue, kiosk og rengøring

Torben Nielsen

Pedel

Hans Nielsen

Pedelmedhjælper

Bøtøvej 2, 4873 Væggerløse

Mail: kontor@hsmarielyst.dk

Telefonen er åben alle

hverdage 9:30 til 12:30.

CVR-nr.26139058

Få tilsendt 2024-kataloget gratis

Nyhedsbrev

Få vores nyhedsbreve med gode tilbud og nyt om livet på højskolen.