Sangforedrag om Højskolesang

22/11/2018 kl. 19:30 - 21:30

DKK50

”Dedikeret til højskolen”

Et sangforedrag om sange, der er skrevet til jubilæer og indvielser af de forskellige danske højskoler med Anne Kirstine Feilberg (kirkesanger, cand. mag. dansk) og Erling Jan Sørensen, (musiker).

Anne Kirstine Feilberg og Erling Jan Sørensen er kolleger fra kirkerne i Danmarks sydligste pastorat. Anne er kirkesanger, men også cand.mag. i dansk og kulturformidling, og hjertet banker særligt for dansk lyrik og højskolesangen.

Erling er til dagligt organist, men oprindeligt uddannet pianist. Han brænder for at levendegøre blandt andet musikken fra den danske guldalder. Erling er også komponist og har fået opført sit kammermusikværk “Solulv” for blæse- og strygekvintet af Vestjysk kammerensemble – og et klarinetværk i 3 satser på musikkonservatoriet i Kbh. Begge blev desuden sendt i DR.

De to høres fra pulpiturerne i hhv. Skelby, Gedesby og Gedser Kirke, men de ses sjældent. I år har de dog valgt at lave en musikalsk foredragsrække med fokus på fællessangen. 22. november afholdes et fællessangsarrangement på Højskolen i Marielyst med udgangspunkt i de sange, der er skrevet til forskellige højskolers indvielser og jubilæer. Vi synger dem ofte uden at tænke på deres oprindelse, men den får vi altså indblik i denne aften.

Arr. i samarbejde med Nykøbing F. Aftenskole.

Entré 50,- incl. kaffe og kage. Betales ved indgangen.

22/11/2018
DKK50