Foredrag: Vejr og himmelfænomener

15/03/2022 kl. 19:30 - 21:00

DK80

Foredrag med seniorklimatolog John Cappelen (seniorforsker ved DTU)

Mulighederne for naturoplevelser er mange i Danmark. Uanset hvor du bor, er naturen tæt på, og den ligger altid inde med unikke oplevelser, hvad enten du er ude for at løbe en tur langs vandet eller på søndagstur med familien i skoven. Foredraget vil klæde dig på til din næste tur ud og giver nogle fif til, hvad man kan se på himlen af smukke fænomener som fx skyer, regnbuer, lysfænomener, is forekomster osv., samt give en forklaring på fænomenerne i en slags vejrets vandringstur. Derved får du meget mere ud af dine naturoplevelser. Hvad skyerne fortæller om vejret: skyer på jorden (tåge), eksotiske og menneskeskabte skyer, lyn/torden, kornmod og kuglelyn, skypumper/tornadoer og optiske fænomener som regnbuer, haloer og koronaer.

Arrangeret i samarbejde med Sydfalster Folkeuniversitet.

Entréen på 80,- kr. inkluderer kaffe/kage i pausen og betales til Sydfalster Folkeuniversitet med indgangen fra kl. 19.00.

15/03/2022
DK80