Koncert med HALFDANSKERNE

01/08/2019 kl. 19:30 - 21:30

DK125

I flere år har HALFDANSKERNE været Danmarks bedste og mest populære viseorkester. Siden de i 2015 lancerede showet “Noget om en poet” i anledning af 100-året for Halfdan Rasmussens fødsel, har de været på en næsten uafbrudt turne i hele landet med langt over 50 årlige koncerter med fulde huse og stående ovationer.

I en tid, hvor visemusikken ikke har megen bevågenhed hos de landsdækkende medier, beviser HALFDANSKERNE, at der stadig er et stort og engageret publikum, der elsker de gamle danske sange, og gerne rejser sig fra sofaen for at opleve visefortolkning i topklasse.

“Noget om en poet” blev fulgt op af det endnu mere populære show “De største sange”, og efter et triumftog i 2018, hvor trioen fejrede deres 10 års jubilæum ved at spille flere koncerter end nogen sinde, er de nu klar til endnu et spændende år.

Mads Westfall, Lars Grand og Rasmus Vennevold går i studiet for at færdiggøre deres 5. album, der udsendes i løbet af året på det ansete pladeselskab Exlibris. To forløbere er allerede på gaden, og både som singler og musikvideo får ”Noget om gartneri”, hvor trioen for første gang selv har skrevet melodien, og “Jens Vejmand” fine tilbagemeldinger og masser af afspilninger. Så det fulde album med endnu flere flotte visefortolkninger ventes med spænding.

Samtidig fortsætter HALFDANSKERNE turen rundt i Danmark med en lang række koncerter. Materialet er fortsat sange med tekster af Benny Andersen, Halfdan Rasmussen og andre danske digtere, arrangeret og fortolket af de tre dygtige musikere og fremført i et underholdende, morsomt og energisk show, man aldrig har set magen til i dansk visemusik.

Billetter købes via nedenstående KØB-knap og resten sælges ved døren fra kl. 19.00, hvis der er flere ledige pladser.

01/08/2019
DK125